Oktober 2016

Ze kleurde haar lippen rood ...

Elke dag opnieuw, sinds 2013 schrijft zij geschiedenis, vanuit het niets bouw zij aan haar ...
zeg het maar! Oh jee, Lees je mee?

Ze bloosde. Ze liet de "bad"stof van de ONESIE * die ze uitpakte (iemand vertelde haar zojuist dat dat de huidige benaming voor een soort van jumpsuit waarmee je "verantwoord op de bank kunt"is) door haar vingers glijden, ze deed de rits open en dicht, ging ermee voor de spiegel staan, zou ze hem aanpassen? Neee!!!! 

Ze stifte in plaats hiervan haar lippen rood. Met de allerkleinste lipstick ter wereld *, nog geen halve centimeter hoog en deel uitmakend van een reeks verleiders die het schaamrood van de kaken naar de lippen weten te verleggen. Deze verleiders kunnen je lippen zelfs tot paars laten aanlopen. 

Ze zou een muziekje op de achtergrond willen. Maar, een kleine testberekening bij Buma Stemra liet haar weten dat ze hierdoor € 248,00 per jaar armer zou worden. Dat kon ze zich helaas niet permitteren. 

Ze moest zelf haar mondje maar zien te roeren, voorlopig. Ze pakte wat paspoppen, kleedde ze opnieuw aan met haar nieuwste nachtpons en dusters * en liet deze tot de verbeelding spreken.

Ze legde haar mooiste lakens en slopen op de planken ...kroop in haar dekenjas, las Josephine en kroop onder de wol ...

Om zich te bezinnen hoe en wanneer aan de december voorbereidingen met parels, strass en gold editions van 4711 te beginnen ...

* Nieuw in haar assortiment 

Lees meer »

Ze had nog geen dranghek, geen muze, maakte fouten, maar toch ...

Elke dag opnieuw, sinds 2013 schrijft zij geschiedenis, vanuit het niets bouw zij aan haar ...
zeg het maar! Oh jee, Lees je mee?

De afgelopen week (die de stilste was ooit met maar acht bezoekers verdeeld over tien dagen)  in haar winkeltje deed haar beseffen waar ze mee bezig was.

Ze zocht aldoor maar naar het grote geluk, bezocht webinars, las zelfhulpboeken etc... Alles om de winkel te worden met het grootste aantal bezoekers in Nederland. Die winkel waarvoor je graag in de rij zou staan en je via het dranghek naar binnen zou weten te dringen.

Helaas, zover was het nog niet. Nog steeds had ze geen dranghekken nodig, had ze nog geen muze, geen echt salaris zoals ze gewend was, maar toch ...

Zag ze elke dag opnieuw uit naar de volgende dag, waarbij ze weer haar stappen kon zetten. Stappen richting die succes, dat ze voor ogen had. Er is immers niemand die dit in één dag bereikt heeft. Iedere succesvolle Nederlander was gevallen en weer opgestaan. En had door volharding zijn doel bereikt.

Ze had een stomme fout begaan door het volgen van die stomme webinars die haar van haar zelf hadden weggevoerd, haar zover hadden gekregen dat ze ging focussen, groot ging denken. Ze ging zelfs daten met Mr. Wolford en Mr. Oroblu en inmiddels ook Mr. Schiesser, die haar gingen verleiden tot het nemen van veel te grote risico's en haar minder authentiek wilden laten zijn.

Nu wist ze wel beter. Ze moest bij zichzelf blijven. Authentiek zijn en groot worden door klein te zijn. Niets focus, niets grote doelen! Maar, plezier hebben in wat je doet en dicht bij jezelf blijven. Niet anders zijn dan jezelf bent. Waarom zou ze focussen met zoveel energie. Waarom zou ze geen Vintage Tours meer organiseren naast haar winkel, of niet meer schrijven en in plaats hiervan uitsluitend focussen op het behalen van succes met haar winkel??

Ze werd doodongelukkig van het focussen en het schrappen van de verschillende activiteiten in haar bestaan. Evenzo van die mannen met hun eisen voor grote orders en uniformiteit. Haar kracht ligt immers bij authenciteit en verscheidenheid.

Nee, aan haar raken ze hun orders niet kwijt. Zij houdt het klein en authentic. Ze weet het zeker. Haar succes ligt in het verschiet! Denk je niet? Reageer ...

P.s.

De afgelopen week:

- Kwam er een afzegging aan het adres van Mr. Wolford, Mr. Oroblu en Mr. Schiesser

- Kocht ze vintage mini lipsticks in, en verwierf de alleen-verkoop

- Organiseerde ze haar Vintage Tour Special

- Kreeg ze vandaag (na al haar hiervoor beschreven acties) een overschot aan klanten

- Een enorme hoeveelheid gifts voor de paspop waarvoor zij spaart

- Heeft ze zin in de volgende week! Zoveel!

 

 

 

Lees meer »

Met zoveel liefde gaf ze haar dagen vorm …

Met zoveel liefde gaf ze haar dagen vorm …

De mensen om haar heen gaven haar warmte. Ze wilde iets terugdoen. Ze had nog zoveel te bieden. Een overschot aan liefde. Haar winkeltje moest een plekje zijn om even los te zijn van zorgen. Even tijd voor jezelf om jezelf dat te geven waar je nog 365 dagen blij kunt zijn.

Even een reisje terug in de tijd, want als zelfs een bekende Nederlander hierover zingt:  …Ik heb heimwee naar een tijd die ik niet ken … en weet zeker dat ik in een foute tijd geboren ben …dan zou dat betekenen dat er meer mensen verlangen naar toen.

Zou het daarom zijn dat ze ook een ouderwetse scheerset moest bestellen, zoveel aluin en 4711 verkocht,mensen weer vragen naar lintjes met bedeltjes, graag meegaan shoppen of vintage beleven tijdens één van de tours die op stapel staan. winkeliers op de Nieuwe Binnenweg zo lief voor haar zijn ...

Ja, ze wist het zeker. Mensen zijn massaal op zoek naar de liefde, warmte en saamhorigheid van toen. Nou, daarvoor breekt de tijd weer aan. Wat kunnen we anders dan elkaar wat warmte geven in de laatste maanden van het jaar en het maken van een mooi gebaar.

Direct plaatste ze op haar citylein pagina op facebook een oproep tot het vertellen van jouw/uw verhaal  over iemand die dicht bij je staat en het verdient om in het zonnetje gezet te worden door haar dreamteam…

Nou,,,,,,,,Gun haar die lol en zorg dat haar deur niet meer open kan van de stapels post met verzoekjes om diegene die het verdient aan de hand van een motivatie te noemen en deze persoon tegen het einde van het jaar te laten verrassen door het dreamteam. Zie hie'rvoor ook haar facebook City' Lein.

Wist je trouwens dat ze vandaag een warme deken kreeg omgeslagen van haar collega winkeliers op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam? Hartverwarmend …volg haar op www.citylein.nl

En dat ze met dezelfde liefde dit weekend haar winkeltje nog mooier maakte met een roetje aan het plafond, een kastje aan de muur etc...Helemaal niet erg om hier een zondagmiddag aan op te offeren ...

When you find something of someone you love you can create the collection!

http://www.vintagelein.nl/journal/191999_met-zoveel-liefde-gaf-ze-haar-dagen-vorm

#VINTAGE #BOUDOIR #ZINNENENMINNEN #PARMANTIG #TOURS #VINTAGELEIN #CITYLEIN #LOTSOFLOVE #NIEUWEBINNENWEG

 

 

 

Lees meer »
September 2016

... waarbij ze spreken over oogverblindend, tongstrelend, zinnenprikkelend…Nou, wat denk je…Zou ze?

Het gaat over haar, Marjolein.

-Ze schrijft geschiedenis voor Vintagelein-

Waar ze vorige week vertelde over haar date met Mr Wolford, besloot ze nu het niet bij deze ene partner te laten …

Voor het online daten bevalt hij prima, maar fysiek …mmmm….dan had ze toch liever te maken met Mr  Oroblu. Ze besloot hem eens uit te nodigen om hem het hemd van het lijf te vragen. Ze wilde het naadje van de kous weten;

Welk kwaliteitslabel zou ze hem kunnen toebedelen?
Hoe sterk staat hij in zijn schoenen?
Stelt hij zich transparant op of …?

Na een onderonsje met hem was  ze eruit. Mr. Wolford zou de online partner blijven. Daarmee was de kous af.  Maar, Mr. Oroblu stal haar hart.  Hem wilde ze aan haar zijde …naast haar kant en satijn Hij zou haar op de been houden.

Niet verder vertellen nog. Maar, hij heeft beloofd halverwege deze maand voor proef bij haar te komen.

Snel zou ze op zoek gaan naar een nieuw geurtje, want ze zou hem moeten blijven verleiden. Hij is immers een begeerd iemand.

Juist nu is 4711 met twee nieuwe geuren gekomen, speciaal voor de herfst. Het zijn Limited Editions in de geuren plum/honey en apple/chili. Heerlijk.  Ze is gevallen voor de eerste …

En weet je, misschien wil hij wel mee met de Tour d’Amour die City’Lein organiseert op dinsdag
29 november a.s.? Een vintage Tour waarbij ze spreken over oogverblindend, tongstrelend, zinnenprikkelend…Nou, wat denk je…Zou ze hem kunnen verleiden?

Ze zou zorgen dat ze haar rollen satijnlint op tijd binnen heeft en een stuk hiervan in het haar strikken! Ja, dat zou ze doen

Ze verlangt er nu al naar ...

Lees meer »

... en ze geen kans hebben gehad op deze been strelende ervaring, de dames

-Het gaat over haar, Marjolein. Ze schrijft geschiedenis voor haar Vintagelein-

Parmantig fietste ze door haar Vintage City …op weg naar een nieuwe week vol mooie dingen om te delen met mooie mensen. Geen beter plekje kon ze zich wensen …zo midden in het Centrum.

Meestal moest ze een half uurtje eerder vertrekken om toch nog op tijd te zijn. Want, ze had inmiddels een zeer groot netwerk waarvan zelfs een groot deel zich in de vroege ochtend dezelfde kant opging als zij.  Ze heeft altijd moeite met doorfietsen en knoopt met wie dan ook het gesprek aan. Dat kost tijd. Maar ja, netwerken kan nooit kwaad toch? Een groot deel van haar klandizie heeft ze immers hieraan te danken …

Eenmaal aangekomen moeten eerste de olijfboompjes naar buiten. Er zijn van die dagen waarop ze eigenlijk niet begrijpt waarom ze hieraan is begonnen. Maar, oke. De uitstraling van de straat is even belangrijk als de verkoop van het product. Het is een tijd waarin beleven hoger op de prioriteitenlijst staat dan uitgeven. En haar doel met haar City’Lein is immers te zorgen voor een stad, als vanouds waarbij je over de hoofden kan lopen.

Over uitgeven gesproken. Zij ziet het anders. In haar winkeltje geef je niets uit. Je ruilt eigenlijk jouw geld voor iets veel mooiers. Iets waarmee je jouw persoonlijkheid of situatie nog meer kracht bijzet.

Zo kwam er afgelopen vrijdag een oververhit iemand binnen die ter afkoeling op zoek was naar een waaier. Ze wilde hem nergens anders kopen. Alleen bij Vintagelein. Omdat de verlangde waaier waarschijnlijk een mooiere herinnering zal achterlaten als het zo vaak begeerde geld. Hoe schattig. Ze zou direct voor haar op zoek gaan. Zulke mensen moet je toch koesteren? Ze zijn zeldzaam.

Wat minder zeldzaam wordt zijn de mannen die vragen naar de kousen. Straks zouden ze uitverkocht zijn en ze geen kans hebben gehad op deze been strelende ervaring, de dames Wat zou mme Wolford hier wel niet van denken?

Ze had er weer een week op zitten. Weer ietsje dichter bij de dranghekken die ze verwacht, nog dichter bij de paspop die ze wenst en vooral dicht bij haar zelf.

Wisten jullie trouwens dat ze afgelopen week 5,00 euro aan kleingeld in het spaarglas heeft gekregen voor de nieuwe paspop, van mensen die de ruilkoffer hebben gevonden? En …

Je ook parfumflesjes kunt ruilen, de waaiers kunt komen bekijken, weer Chanel Sublim Mascara kunt krijgen, een keuze kunt maken uit nieuwe haaraccessoires of chanel style buttons, de panty’s en kousen een ereplekje in de winkel hebben gekregen, en er al Wolford panty's verkrijgbaar zijn voor € 10,00?

Zo, ze heeft u weer op de hoogte gebracht en hoopt u snel te mogen begroeten ...

Lees meer »

Nou, dit is nog even een dingetje ...

-Het gaat over haar, Marjolein. Ze schrijft geschiedenis voor haar Vintagelein-

Ze heeft zich even terug getrokken uit diverse overleggen, haar tours door de stad tijdelijk stil gelegd, en denkt na. In de aanloop naar het driejarig bestaan zal zij zich nu vooral richten op haar winkeltje en het assortiment.

Ze wenst dranghekken voor de deur ... klanten uit het hele land die haar toe komen. Mensen,  op zoek naar de schoonheid van dingen die hun naam verdienen aan het genot en een bijdrage leveren aan mooie herinneringen.

Ze zou het bereiken. Dat wist ze zeker. Ze had haar onderjurkjes, die ze understatements noemt, haar accessoires, haar kousen en meer in een nostalgische sfeer.

Maar ondernemen is stappen zetten (vooruit en terug), stilstaan, nieuwe wegen inslaan, volharden. En vooral zeer hard werken. Dat laatste puntje zou ze nog eens over na moeten denken, zo sprak ze zichzelf toe. Want open van woensdag tot en met zaterdag? Is dat wel voldoende? Zou ze niet elke dag open moeten zijn?

Maar, die vrije dagen zijn ook zo heerlijk om alles in balans te houden. Een wekelijks bezoekje aan haar ouders die beiden boven de 80 zijn is toch ook belangrijk ? Het lezen van boeken? Het fietsen om in shape te blijven? En ze werkt toch 's avonds ook nog. Dan deelt ze haar berichten op social media, leest ze, bedenkt ze plannen, sorteert ze collecties etc ...

Nou, dit is nog even een dingetje.

De afgelopen week stond na een week met enorme verkoopresultaten vooral in het teken van snapchat en babbelbox, het passen van de Esther Williams badpakken door diverse toeristen en het luisteren naar verhalen, waarvoor 4711  de grootste aanleiding gaf.

Nooit had ze kunnen bedenken dat een geur zoveel emotie op kon roepen. De één gaat weemoedig glimlachen bij het zien en/of ruiken van de geur, de ander stapt meteen op bij het oproepen van de herinnering aan een nare jeugd, weer een ander laat een traan vloeien bij het beseffen van het gemis van een dierbare. Dit is dus wat geur met mensen doet. Een gevoel achterlaten. Een emotie.

Als gevoelig type-je beseft ze dat zij haar klanten met de verkoop van geuren kan raken. Een emotie kan meegeven.

Bij toeval krijgt ze van een wekelijkse bezoeker het boek "In bed met de vijand, Coco Chanels geheime oorlog"dat hij speciaal voor haar heeft opgespeurd. Zo lief!

En dat net nu ze drie Coco Chanel parfums heeft toegevoegd aan haar collectie ...voor prijzen waar je hebberig van wordt (€ 75,00 i.p.v. € 115,00 ) Tot wie zouden ze gaan toebehoren? Welke emotie zou ze ermee oproepen?

Ze kan niet wachten op de volgende klant die haar dranghek dichterbij brengt!
Zelf zou ze haar beste beentje voor blijven zetten  Dat hoe dan ook.

Eerst maar eens lezen hoe Coco Chanel haar weg naar succes heeft bereikt!

Reageren op dit bericht doe je hier!

 

Lees meer »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Reactie plaatsen

Reacties

Jini
7 jaar geleden

Wat een mooie tekst en wat een bijzondere en inspirerende manier van werken heeft u. Fantastisch!