Elke dag vanuit het niets, schrijft zij haar geschiedenis. Bouwt zij aan haar ...zeg jij of u het maar.
Ze beseft dat ze ondernemer is, dat de verantwoording voor alles bij haar ligt, van inkoop-verkoop tot de organisatie van evenementen, het bijhouden van de Social Media, de styling, etc...En dan richt Cupido deze maand ook nog zijn magische pijlen op de harten van mensen, om ze verliefd te laten worden. Zouden ze net zo verliefd op het leven kunnen worden als zij?
Maandag
Zoals elke maandag trekt ze zich vandaag ook weer terug in haar Boudoir. De poederdoosjes, verstuivers, vintage cosmetica, juponnen en flaconnen, inspireren haar. En een nieuw parfumboek ligt klaar. Ze waant zich in Parijs, verbeeld zich een paradijs, droomt wat weg. Dromen, durven, doen! Dat is wat ze zeggen dat ze moet doen. Ze bedenkt haar stijl: FrouFrous. Met de slogan: Want, stijl doet ertoe!
Dinsdag
Voor dag en dauw is ze op pad. Hoe stom. Weg dalvoordeel. Maar, oke. Na een aantal zakelijke afspraken en het bezoeken van wat mooie lokaties voor een eventuele fotoshoot zit ze ineens in een tram richting Scheveningen.
Ondanks de twee zware tassen aan haar arm weet ze door het zand te sjokken en daarbij ca 2 km af te leggen met behoorlijke tegenwind. Dit geeft kracht. Die heeft ze nodig in deze stille tijd. De hoge huur en het geringe aantal mensen dat voorbij loopt aan haar winkeldeur baart haar zorgen.
Woensdag
Het regent en regent en ze moet moeite doen niet nog een heerlijke dag vrij te nemen, ze is toch eigen baas? Maar, stel nou dat er vandaag wel iemand zou komen. Ze spreekt zichzelf toe en is 10.30 op haar plek. Na drie koppen koffie nog niemand gezien, misschien in de middag? Ook niets. Om 17.00 uur druipt ze ietwat teneergeslagen af.
Donderdag
Zou het vandaag beter gaan? Het is tenslotte altijd goed gekomen. Vol goede moed stijlt ze erop los en zorgt dat alles er pico bello uitziet. Maar, ook vandaag gebeurt er eveneens niets en zo wordt het
Vrijdag
Donderdagavond heeft ze zichzelf geinspireerd en wat nieuwe lijnen uitgezet, een nieuw product besteld en mooie doelen voor ogen. En in de middag - tegen sluitingstijd- kan ze eindelijk terugkijken op een aantal leuke verkopen. Ze plaatst weer een foto op Insta.
Doelen zijn:
Tekst op haar etalage, mensen moeten kunnen zien wat ze verkoopt. Ze zal de mensen op haar klantenkaarten aanschrijven en ze eraan herinneren dat ze bestaat. Ze houdt vol en zet door. Het lukt immers al vijf jaar.
Reactie plaatsen
Reacties